سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه را دانش نیست، هدایت نیست . [امام علی علیه السلام]
عذرخواهی تلویحی دکتر توکلی از رئیس جمهور - مشق شب
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
اوقات شرعی

  • بازدید امروز: 12
  • بازدید دیروز: 2
  • مجموع بازدیدها: 162513
    » درباره من
    عذرخواهی تلویحی دکتر توکلی از رئیس جمهور - مشق شب
    مرتضی رضاییان

    » برخی مقالات من در رسانه های دیگر
    مقاله مندرج من در اعتماد که از کیهان سرک کشید! [285]
    شرایط ویژه ادعای مخالفان [125]
    کدام شرایط ویژه؟! [109]
    پلورالیسم رسانه‏ای وچمدانهای دلار [143]
    بخشنامه ای برای سلامتی [121]
    آب را گل نکنید [204]
    شاگرد ممتاز مکتب روح الله [263]
    این هم یکی دیگر از جلوه های اصولگرایی [183]
    آب را گل نکنید! [127]
    دو تابلو در برابر شورای شهر سوم [169]
    پلورالیسم رسانه‏ای و چمدانهای دلار [161]
    کدام شرایط ویژه [168]
    از انرژی هسته‏ای تا چای و خرما [232]
    کدام شرایط ویژه [123]
    عرصه فرهنگ؛ چشم انتظار تحولی اساسی [160]
    [آرشیو(36)]


    » آرشیو مطالب
    سیاسی
    فرهنگی

    » لوگوی وبلاگ


    » لینک دوستان
    پیاده تا عرش
    پیامبر اعظم(ص)
    مشق شب
    قاسم روانبخش میبدی
    سید مصطفی میرمحمدی میبدی
    محمدحسین رنجبران
    کوکب هدایت
    آب و آتش
    شاهراه عدالت
    محمد مبینی

    » طراح قالب

        

    »» عذرخواهی تلویحی دکتر توکلی از رئیس جمهور
     دکتراحمد توکلی با اذعان به اینکه نکات مثبت بسیاری در سفر رییس جمهور به قطر بوده است، به طور تلویحی از مواضع قبلی اش عقب نشینی کرد.
    او در گفتگویش با خبرگزاری فارس توضیح داد که پس از شنیدن توضیحات نماینده وزارت امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، به نکات مثبت این سفر نیز پی برده است که به زعم او چنین بوده است:
    1- اظهار تمایل ایران برای شرکت رئیس جمهور در این اجلاس امری غیر متداول در عامل سیاست نیست.
    2- امیر قطر که رئیس اجلاس شورای همکاری خلیج فارس بود با دعوت نامه‌ رسمی از رئیس جمهور ایران استقبال کرد، در حالی که امیر قطر 7 دقیقه بیشتر وقت سخنرانی در این اجلاس نداشت، اما رئیس جمهور کشورمان نطق 13 دقیقه‌ای ارائه کرد و چندین بار هم از خلیج همیشه فارس در این نقط نام برد.
    3- این در حالی است که دو تن از رؤسای دولت‌های منطقه نیز درخواست حضور در اجلاس دوحه را داشتند که شورای همکاری خلیج فارس آن را نپذیرفته و این نشانه اهمیت جمهوری اسلامی ایران است که رسماً به این اجلاس دعوت می‌شود.
    4- وزیر خارجه قطر در این مصاحبه صراحتاً بر اینکه خلیج فارس از قدیم خلیج فارس بود تصریح کرد که این امر نشان می‌دهد وزارت خارجه تضمین‌هایی گرفته بود ولی متأسفانه آنها شرط مهمان‌نوازی را رعایت نکردند و حضور رئیس‌جمهور کشورمان در این سفر را به درخواست ما اعلام کردند.
    5- آنها مثل گذشته دعاوی بی‌اساس خود را در باره جزایر ایرانی تکرار کردند، البته اگر لغو شرکت وزیر خارجه در اجلاس امنیتی بحرین را پاسخ وزارت خارجه ایران به این بداخلاقی‌ها و سوء‌ استفاده‌ها بدانیم، پاسخ در خور تقدیری است.
    وی پس از اینکه این موارد را برشمرد ادعا کرد «اگر انتقادهایی شبیه نامه اینجانب مطرح نمی‌شد، این حقایق تقدیم مردم نمی‌گشت.»
    به نظر می رسد راه های دیگری نیز برای این منظور بود، او می توانست به جای آنکه بهانه به دست رقیبان دهد همین توضیحات را از همین مقام بخواهد و اگر بنابرآنچه ادعا کرده همچنان مدافع دولت اصولگراست، می توانست در مقام دفاع همین موارد را در مصاحبه ای و یا نامه ای به منتقدین و یا ... اعلام کند. حاصل این بد سلیقگی او تیترهایی بود که بر صفحه اول روزنامه های اصلاح طلب نشست و بی شک اثری نامطلوب در افکار عمومی گذاشت.

    او در ابتدای این مصاحبه نیز گفته است هدفش از این اقدام کمک به دولت بوده و کاری در جهت تقویت فضای نقد، آزادی و خیر خواهی کرده و تاکید نموده است: این جانب به عنوان نماینده مجلس و یک فرد مدعی اصولگرایی وظیفه خود دیدم که با رئیس جمهور محترم که خادم ملت است در محضر افکار عمومی سخنی بگویم، چنانکه پیشتر هم این کار را انجام داده‌ام و در آینده نیز هر وقت لازم باشد آن را انجام خواهم داد.
    بر فرض صحت این ادعا از بی دقتی او به فرامین مقام معظم  رهبری می توان گلایه نمود که در دیدار با او و دیگر نمایندگان مجلس، نشانه نقد منصفانه را بیان نکات مثبت در کنار انتقادات سازنده معرفی فرموده بودند. آیا جا نداشت او که به وجود نقاط قوت بسیار در سیاست خارجی احمدی نژاد اعتراف دارد قدری منصفانه تر این نامه را می نوشت؟
    به نظر می رسد این مصاحبه توکلی را می توان به نوعی ابراز ندامت از عملکردش تعبیر نمود، هرچند چنین ندامتی برای افکار عمومی کم تاثیر است و نامه های او در القای نکاتی خلاف واقع کار خود را نموده است.
    نقل است پسر بچه ای بود که اخلاق خوبی نداشت. پدرش جعبه ای میخ به او داد و گفت هر بار که عصبانی می شوی باید یک میخ به دیوار بکوبی.
    روز اول پسر بچه چندین میخ به دیوار کوبید. طی چند هفته، همانطور که یاد می گرفت چگونه عصبانیتش را کنترل کند، تعداد میخهای کوبیده شده به دیوار کمتر می شد. او فهمید که کنترل عصبانیتش آسان تر از کوبیدن میخها بر دیوار است...
    بالاخره روزی رسید که پسر بچه دیگر عصبانی نمی شد. او این مسئله را به پدرش گفت و پدر نیز پیشنهاد داد هر بار که می تواند عصبانیتش را کنترل کند، یکی از میخها را از دیوار درآورد.
    روزها گذشت و پسر بچه بالاخره توانست به پدرش بگوید که تمام میخها را از دیوار بیرون آورده است. پدر دست پسر بچه را گرفت و به کنار دیوار برد و گفت: «پسرم! تو کار خوبی انجام دادی و توانستی بر خشم پیروز شوی. اما به سوراخهای دیوار نگاه کن. دیوار دیگر مثل گذشته اش نمی شود. وقتی تو در هنگام عصبانیت حرفهایی می زنی، آن حرفها هم چنین آثاری به جای می گذارد. تو می توانی چاقویی در دل انسانی فرو کنی و آن را بیرون آوری. اما هزاران بار عذرخواهی هم فایده ندارد؛ آ?ن زخم سر جایش است. زخم زبان هم به اندازه زخم چاقو دردناک است.    

    منبع : سایت سپهر



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » مرتضی رضاییان ( جمعه 86/9/23 :: ساعت 7:1 عصر )

    »» لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    نجیب
    بی مقدمه
    شیخ انصاری، آن نمایندگان و این نماینده !
    [عناوین آرشیوشده]