سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، برترین شرف است . [امام علی علیه السلام]
چمدان های دلار و پیش بینی آیت الله مصباح! - مشق شب
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
اوقات شرعی

  • بازدید امروز: 3
  • بازدید دیروز: 6
  • مجموع بازدیدها: 162792
    » درباره من
    چمدان های دلار و پیش بینی آیت الله مصباح! - مشق شب
    مرتضی رضاییان

    » برخی مقالات من در رسانه های دیگر
    مقاله مندرج من در اعتماد که از کیهان سرک کشید! [285]
    شرایط ویژه ادعای مخالفان [125]
    کدام شرایط ویژه؟! [109]
    پلورالیسم رسانه‏ای وچمدانهای دلار [143]
    بخشنامه ای برای سلامتی [121]
    آب را گل نکنید [204]
    شاگرد ممتاز مکتب روح الله [263]
    این هم یکی دیگر از جلوه های اصولگرایی [183]
    آب را گل نکنید! [127]
    دو تابلو در برابر شورای شهر سوم [169]
    پلورالیسم رسانه‏ای و چمدانهای دلار [161]
    کدام شرایط ویژه [168]
    از انرژی هسته‏ای تا چای و خرما [232]
    کدام شرایط ویژه [123]
    عرصه فرهنگ؛ چشم انتظار تحولی اساسی [160]
    [آرشیو(36)]


    » آرشیو مطالب
    سیاسی
    فرهنگی

    » لوگوی وبلاگ


    » لینک دوستان
    پیاده تا عرش
    پیامبر اعظم(ص)
    مشق شب
    قاسم روانبخش میبدی
    سید مصطفی میرمحمدی میبدی
    محمدحسین رنجبران
    کوکب هدایت
    آب و آتش
    شاهراه عدالت
    محمد مبینی

    » طراح قالب

        

    »» چمدان های دلار و پیش بینی آیت الله مصباح!


    چندی پیش خبری روشنگرانه، از تصمیم دولت هلند برای اختصاص بودجه ای کلان جهت ترویج «پلورالیزم رسانه ای در ایران» پرده برداشت. پیش از این نیز رسانه ها از اقدام کاخ سفید مبنی بر اختصاص بودجه ای میلیاردی برای فتنه انگیزی در داخل کشورمان خبر داده بودند. در حاشیه این خبرها، یادآوری چند نکته، خالی از لطف نیست:
    .1 چند سال پیش حضرت آیت الله مصباح یزدی طی سخنانی در مراسم نمازجمعه تهران، به چمدانهای پر از دلاری اشاره کرده بود که دشمنان در اختیار عناصر داخلی خود قرار داده اند تا آن را در مسیر تخریب اعتقادات مردم و سست کردن پایه های نظام جمهوری اسلامی به کار گیرند. این هشدار صریح موجب شد تا مدعیان اصلاح طلبی با «غیرواقعی خواندن» این ماجرا، نسبت به سخنان ایشان موضعگیری کرده و هیاهوی مطبوعاتی به راه اندازند! غافل از اینکه مقام معظم رهبری فرموده بودند:

    «هیچکس یک ملت و یک جماعت را برای این که توطئه دشمن را نفهمیده است، ستایش نخواهد کرد. خود دشمن دارد میگوید که من برای ایجاد اختلال در ایران بودجه میگذارم... ولی ما بگوییم نیست!؟ این ساده لوحی نیست؟!»(1)

    و هم ایشان تصریح کرده بودند:

    «این هجومهای تبلیغاتی که به شخصیتهای برجسته و انسانهای والا و با اخلاق برجسته وارد میکنند، اینها همه اش نشاندهنده اهداف و نیات دشمن است. یک نفر مثل جناب آقای مصباح- که حقیقتاً این شخصیت عزیز، جزو شخصیتهایی است که همه دلسوزان اسلام و معارف اسلامی از اعماق دل بایستی قدردان و سپاسگزار این مرد عزیز باشند- مورد هجوم تبلیغاتی قرار میگیرند! حرف رسا و نافذ، منطق قوی و مستحکم هر جایی که باشد، آنجا را دشمن زود تشخیص میدهد... و به مقابله اش میآید. با مرحوم شهید مطهری هم همینجور برخورد کردند.»(2)

     

      

        
    .2 در پی افشاگری پیرامون ارتزاق مادی و سیاسی وب سایتها و نهادهای شبه مدنی مدعی اصلاح طلبی از بودجه پانزده میلیون یورویی دولت هلند، که براساس پیشنهاد پارلمان این کشور، با عنوان «پلورالیزم رسانه ای در ایران» تصویب شده است، موسسه هلندی «هیفوس» که مهمترین منبع پشتیبانی مالی موسساتی چون راهی (متعلق به شادی صدر)، کارورزی سازمانهای جامعه مدنی (متعلق به محبوبه عباسقلی زاده) کنشگران داوطلب (متعلق به سهراب رزاقی) ایران گویا، مرکز فرهنگی زنان، کانون زنان ایران و روزنامه اینترنتی «روز آنلاین» و... محسوب میشود، در اقدامی شگفت انگیز صفحه برخی از این موسسات تحت حمایت خود را از روی وب سایتش حذف و به عبارتی سانسور کرد!
    شایان ذکر است بیشترین کمک موسسه «هیفوس» به موسسه ایران گویا (دارای وب سایت اینترنتی روز آنلاین) بوده که بالغ بر 730 هزار یورو میباشد و موسسات فعال در حوزه زنان که «کمپین یک میلیون امضا» را راه اندازی کرده اند، برحسب برآوردهای رسمی، مجموعاً تا یک میلیون یورو از بودجه براندازی نرم دولت هلند بهره مند شده اند.
    افشای کمک مالی دولت هلند از طریق موسسات واسطی چون «هیفوس»، «بنیاد دخترک»، «فریدوم هاوس»، «پرس ناو» و... به مدعیان اصلاح طلبی در داخل کشور در حالی صورت گرفت که این رسوایی و تناقضات گفتاری آنها پیرامون استقلال چنین موسساتی سرگشتگی فکری هواداران اندک آنها را سبب شده و اعتراضات درون گروهی را پدیده آورده است!
    .3 همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند:

    «باندهای بین المللی زر و زور که برای تسلط بر منافع ملتها، سازمان نظامی ناتو تشکیل داده بودند، اکنون در پی تشکیل ناتوی فرهنگی هستند تا با استفاده از امکانات زنجیره ای متنوع و بسیار گسترده رسانه ای، سررشته تحولات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشورها و ملتها را به دست بگیرند.»
    اگر ناتوی نظامی، جسم انسانها را هدف قرار میداد؛ ناتوی فرهنگی، فرهنگ انسانها و در راس آن، مردم کشورمان را هدف قرار داده است و با استخدام عوامل داخلی میکوشد خرمن باورهای پاک را بسوزاند و به جای افکار بلند و آرمان خواهانه، اندیشه های لیبرالیستی و بی قیدی را جایگزین سازد. بی گمان، ناتوی فرهنگی به مراتب خطرناکتر و جبران ناپذیرتر از ناتوی نظامی است؛ زیرا طراحان ناتوی فرهنگی، نابودی کامل ملت ایران را هدف خود قرار داده اند و با تمام توان در این مسیر گام برمی دارند. مقابله با این مجموعه پنهان، مستلزم داشتن رویکردی آگاهانه و هوشمندانه است و پاسداری دقیق از اصول و ارزشها، ابزارهای دشمنان را در ابتدای مسیر از بین خواهد رفت.
    .4 بی گمان، افشاگری اخیر، اولین رسوایی برای جیره خواران بیگانه نبوده و آخرین آن نیز نخواهد بود. مردم ایران هنوز اعترافهای (پورزند) را از یاد نبرده اند که به نقش خود در رساندن کمکهای بیگانگان به عناصر داخلی، اعتراف کرده بود. البته تا هنگامی که توده ملت، آگاهانه در مسیر ولایت گام برمیدارند،د اینگونه توطئه های دشمنان، همواره نقش بر آب خواهد شد و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند: «اگر کسانی خیال میکنند که با پشتیبانی دستگاههای تبلیغاتی استکباری و شبکه امپراتوری، تبلیغاتی و صهیونیستی در دنیا میتوانند کارشان را در این مملکت پیش ببرند، اشتباه میکنند، همه آنهایی که به مزدوران خودشان در اینجا دلخوش کرده اند و هم آن کسانی که به حمایت اربابان بیگانه دل خوش کرده اند، بدانند که چنین چیزی امکان ندارد.»
    .5 مسئولان امنیتی کشور در این ماجرا مسئولیت مهمی دارند. آنان باید با بررسیهای جامع به پالایش عرصه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور از حضور ماموران بیگانه بپردازند، و کسانی را که به توطئه و اجرای نقشه های دیکته شده بدخواهان مردم در قالب رسانه ها و سازمانهای غیردولتی مشغول هستند، شناسایی و مجازات کنند. طبیعی است با توجه به در پیش بودن انتخابات هشتم مجلس شورای اسلامی، «چمدانهای دلار» در حجم بیشتری بین پادوهای استکبار توزیع میشود تا آنان بتوانند هرچه بهتر و وسیعتر به فتنه انگیزی در جامعه بپردازند و این، هوشیاری مضاعف دستگاههای مسئول را می طلبد.

    پی نوشتها
    .1 خطبه های نمازجمعه، 26 فرودین 1379
    .2 بازی ترور، انتشارات کیهان ،ص 259

     

     

     



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » مرتضی رضاییان ( جمعه 86/4/22 :: ساعت 11:31 صبح )

    »» لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    نجیب
    بی مقدمه
    شیخ انصاری، آن نمایندگان و این نماینده !
    [عناوین آرشیوشده]