سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آزمند بودن ، جاودان بندگى نمودن است . [نهج البلاغه]
آب را گل نکنید! - مشق شب
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
اوقات شرعی

  • بازدید امروز: 10
  • بازدید دیروز: 10
  • مجموع بازدیدها: 162771
    » درباره من
    آب را گل نکنید! - مشق شب
    مرتضی رضاییان

    » برخی مقالات من در رسانه های دیگر
    مقاله مندرج من در اعتماد که از کیهان سرک کشید! [285]
    شرایط ویژه ادعای مخالفان [125]
    کدام شرایط ویژه؟! [109]
    پلورالیسم رسانه‏ای وچمدانهای دلار [143]
    بخشنامه ای برای سلامتی [121]
    آب را گل نکنید [204]
    شاگرد ممتاز مکتب روح الله [263]
    این هم یکی دیگر از جلوه های اصولگرایی [183]
    آب را گل نکنید! [127]
    دو تابلو در برابر شورای شهر سوم [169]
    پلورالیسم رسانه‏ای و چمدانهای دلار [161]
    کدام شرایط ویژه [168]
    از انرژی هسته‏ای تا چای و خرما [232]
    کدام شرایط ویژه [123]
    عرصه فرهنگ؛ چشم انتظار تحولی اساسی [160]
    [آرشیو(36)]


    » آرشیو مطالب
    سیاسی
    فرهنگی

    » لوگوی وبلاگ


    » لینک دوستان
    پیاده تا عرش
    پیامبر اعظم(ص)
    مشق شب
    قاسم روانبخش میبدی
    سید مصطفی میرمحمدی میبدی
    محمدحسین رنجبران
    کوکب هدایت
    آب و آتش
    شاهراه عدالت
    محمد مبینی

    » طراح قالب

        

    »» آب را گل نکنید!

     

     

     

    چندی پیش گروهی از اقتصاددانان با انتشار نامه ای سرگشاده، به انتقاد از برنامه ها و عملکرد دولت نهم در بخش اقتصادی پرداختند. در پی این اقدام، برخی روزنامه ها و گروه های سیاسی با مغتنم شمردن فرصت و دستاویز قراردادن نامه مزبور، به فضاسازی علیه دولت پرداختند و رئیس جمهور محترم و دولتمردان را به فرار از پاسخگویی درباره عملکرد خود متهم کردند، ولی اعلام آمادگی دکتر احمدی نژاد برای برگزاری نشست صریح و رودررو با آن ها، ابزار تبلیغی را از دست افراد و گروه های مورد اشاره گرفت. سانسور خبر برگزاری نشست مزبور در برخی مطبوعات وابسته به یک جناح سیاسی، نشان روشنی بر قصد ناصواب آن ها به شمار می آید. پس از اعلام آمادگی دولت برای گفت وگو با منتقدان، صاحبنظران به تجلیل از این موضع پرداختند، به گونه ای که دکتر افروغ خاطرنشان کرد: «از این خبر خوشحالم و به سهم خود دست ریاست محترم جمهور را به گرمی می فشارم

     حسن سیدآبادی – عضو کمیسیون برنامه و بودجه- تصریح کرد: « اتخاذ این شیوه در دولت های گذشته، متعارف نبوده است.» دکتر عباسپور –رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز اظهار داشت: «این حرکت، نقدپذیری رئیس جمهور واقعاً قابل تحسین است و نشان می دهد وی برای اقدام های خود، استدلال و منطق دارد» و... .

     متأسفانه دکتر احمدی نژاد پس از برگزیده شدن به ریاست جمهوری، همواره از سوی مخالفان خود مورد اتهام های ناروا قرار گرفته و «نقدناپذیری» و تصمیم گیری در مداربسته و محدود نیز در دایره این اتهامات بوده است. این اتهام ها گاه چنان شدت یافته که حتی برخی همراهان سابق وی را نیز به تردید انداخته و آن ها هم از ضرورت تعامل بیش تر رئیس جمهور با منتقدان سخن می گفتند؛ اما برگزاری جلسه مزبور که بیش از 6 ساعت به طول کشید و در سطحی عالی برگزار شد، بی پایه بودن اتهام هایی از این دست را بار دیگر ثابت کرد و نشان داد که دکتر احمدی نژاد به مراتب انتقادپذیرتر از کسانی است که شعار «انتقادپذیری» را تنها برای درج در رسانه ها و ابزاری در جهت کسب محبوبیت خویش قرار می دادند.

     اقدام احمدی نژاد چنان شجاعانه و ستودنی بود که منتقدان دولت و امضاکنندگان نامه 57 نفره را هم به تحسین واداشت و حتی دکترعبده تبریزی –از نویسندگان نامه مزبور- زبان به تقدیر گشود و از بی سابقه بودن برگزاری چنین نشستی در دولت های گذشته خبر داد. بسیاری از صاحبنظران نیز پس از شنیدن توضیحات مستدل رئیس قوه مجریه و وزرای مربوطه، قانع شدند و روشنگری های آنان را راضی کننده دانستند. شاید به دلیل استنادات قوی و کارشناسی شده از سوی دولت بود که برخی روزنامه ها که خبر انتشار نامه مزبور را در بوق و کرنا کرده بودند و از آن در جهت تضعیف رئیس جمهور محترم بهره می جستند، پس از برگزاری موفق جلسه مورد اشاره، کم ترین اشاره ای هم به آن نکردند!

     

    این واقعیت به خوبی نشان می دهد که مخالفان هرگاه عرصه را از حضور مقتدرانه و هوشمندانه دولت خدمتگزار خالی ببینند، با شبهه افکنی های خود می کوشند تا به هر شیوه ممکن، آب را گل آلود و ماهی مقصود خویش را از آن صید کنند؛ ولی چنانچه مسؤولان با اطلاع رسانی به موقع در عرصه حضور یابند و ذهن های تشنه را از اطلاعات درست و کارشناسی شده درباره عملکرد دولت بهره مند سازند، جایی برای عرض اندام فرصت طلبان باقی نخواهد ماند و از همین جاست که سفارش دلسوزانه مقام معظم رهبری به دولتمردان برای رفع نقص خویش در زمینه در اطلاع رسانی، نمود فزون تری می یابد. متأسفانه از همان آغازین روزهای فعالیت کابینه نهم، برخی وزرا و مسؤولان رده بالای اجرایی با بیان این که «دولت کار، نیاز به سخن گفتن درباره خدمات خود ندارد» از مسؤولیت «اطلاع رسانی» شانه تهی می کردند و ناخواسته، زمینه را برای گل آلود کردن آب از سوی مخالفان فراهم نمودند؛ غافل از اینکه اطلاع رسانی صادقانه و به موقع نه تنها از فضیلت خدمات آن ها نمی کاهد، بلکه اگر باعث بدبینی عده ای – اگرچه اندک- به دولت خدمتگزار و خدای ناکرده نظام مقدس جمهوری اسلامی شود، خود، گناهی بس بزرگ و نابخشودنی است.

     با کمال تأسف، دولت خدمتگزار برخلاف برخی جریان های تبلیغی که کارهای کرده و ناکرده خود را با صرف هزینه های کلان در بوق و کرنا می کنند، چنان در عرصه اطلاع رسانی ضعیف عمل کرده که بسیاری از اهالی رسانه و مطبوعات نیز از اقدامات و گام های اساسی خدمتگزاران خویش در قوه اجرایی بی خبر می مانند.

     

    چندی پیش در خدمت وزیر محترم جهاد کشاورزی بودم؛

    هنگامی که از تلاش های طاقت فرسای رئیس جمهور و به تبع ایشان، هیأت محترم وزیران دستاوردهای گرانسنگ دولت در مدت کوتاه 23 ماه فعالیت می گفت، از یکسو خوشحالی کم نظیری وجودم را فراگرفت و از سوی دیگر اندوهی سخت بر دلم سنگینی کرد؛ خوشحالی از این باب که چنین مردانی بزرگ و لایق در مسند اجرایی کشور قرار گرفته اند و برای خدمت صادقانه به ملت، سر از پا نمی شناسند؛ مردانی که همت والایشان بارها تحسین قلبی مقتدای بزرگ ملت ایران و اعلام «حمایت خاص» معظم له را در پی داشته است؛ و البته اندوه از این رو که این برگزیدگان ملت با قصور متواضعانه خویش در بازگوکردن خدمات و دستاوردهای کم نظیر دولت نهم، میدان را تقریباً به طور کامل در اختیار عناصر و گروه های مترصد قرار داده اند تا با شانتاژ رسانه ای و با تازیانه تحریف و غوغاسالاری، بر پیکر خدمتگزاران راستین مردم بتازند و...

     

     



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » مرتضی رضاییان ( جمعه 86/4/29 :: ساعت 12:45 صبح )

    »» لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    نجیب
    بی مقدمه
    شیخ انصاری، آن نمایندگان و این نماینده !
    [عناوین آرشیوشده]