سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پارسایى زیور درویشى است ، و سپاس زیور توانگرى . [نهج البلاغه]
فرهنگی - مشق شب
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
اوقات شرعی

  • بازدید امروز: 15
  • بازدید دیروز: 2
  • مجموع بازدیدها: 162516
    » درباره من
    فرهنگی - مشق شب
    مرتضی رضاییان

    » برخی مقالات من در رسانه های دیگر
    مقاله مندرج من در اعتماد که از کیهان سرک کشید! [285]
    شرایط ویژه ادعای مخالفان [125]
    کدام شرایط ویژه؟! [109]
    پلورالیسم رسانه‏ای وچمدانهای دلار [143]
    بخشنامه ای برای سلامتی [121]
    آب را گل نکنید [204]
    شاگرد ممتاز مکتب روح الله [263]
    این هم یکی دیگر از جلوه های اصولگرایی [183]
    آب را گل نکنید! [127]
    دو تابلو در برابر شورای شهر سوم [169]
    پلورالیسم رسانه‏ای و چمدانهای دلار [161]
    کدام شرایط ویژه [168]
    از انرژی هسته‏ای تا چای و خرما [232]
    کدام شرایط ویژه [123]
    عرصه فرهنگ؛ چشم انتظار تحولی اساسی [160]
    [آرشیو(36)]


    » آرشیو مطالب
    سیاسی
    فرهنگی

    » لوگوی وبلاگ


    » لینک دوستان
    پیاده تا عرش
    پیامبر اعظم(ص)
    مشق شب
    قاسم روانبخش میبدی
    سید مصطفی میرمحمدی میبدی
    محمدحسین رنجبران
    کوکب هدایت
    آب و آتش
    شاهراه عدالت
    محمد مبینی

    » طراح قالب

        

    »» این هم یکی دیگر از جلوه های اصولگرایی

     دکتر احمدی نژاد از همان آغازین روزهای حضور در عرصه مدیریتی کشور هم خود شگفتی ساز بوده  و هم باعث خلق شگفتی های فراوانی در مجموعه همکاران خود شده است.چه آن زمان که در دوران تصدی استانداری استان تازه تاسیس و پر از مشکل اردبیل چنان با همت و ابتکار امور را تدبیر کرد که از بین آن همه استاندار کارکشته  به عنوان استاندار نمونه معرفی شد و این افتخار در دو سال بعد هم تکرار شد!  و چه آن زمان که پس از حضور امثال کرباسچی در عرصه شهرداری تهران با انتخاب هوشمندانه شورای محترم شهر به عنوان شهردار این ابرشهر برگزیده شد. دکتر احمدی نژاد پس از تصدی مسئولیت شهرداری تهران  نیز چنان دلسوزانه و مخلصانه به خدمتگزاری همت گمارد که در اندک مدتی تحولاتی بزرگ در ابعاد گوناگون کاری خود رقم زد و جلوه هایی شیرین از مدیریت علوی را در معرض دید همگان قرار داد. مدیریت ناب وی در دوران شهرداری تهران به گونه ای تحسین برانگیز بود که آقای خاتمی در حاشیه گزارش وزیر وقت اطلاعات از همکارانش خواسته بود کارکردن را از احمدی نژاد یاد بگیرند. و مقام معظم رهبری در دیدار شهردار و اعضای وقت شورای شهر تهران با تجلیل از خدمات صورت گرفته تصریح فرموده بودند: رایحه خوش خدمت به مشام می رسد.

    ...پس از برگزیده شدن از سوی ملت به  خدمتگزاری جمهور هم همواره شگفتی ساز شده و  اشک شوق و رضایت  را بر دیدگان امت حزب الله  و صاحبان واقعی انقلاب جاری نموده است. آن هنگام که در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری خود در کمال ادب بر دستان رهبری بو سه زد  به یاد سخنش در جمع عده ای از نزدیکانش افتادم که گفته بود: در مراسم تنفیذ دستان رهبرم را می بوسم تا همه بدانند که احمدی نژاد سرباز کوچک  ولی فقیه زمان است.آن هنگام که دکتر لنکرانی را برای وزارت به مجلس معرفی می کرد برخی  ظاهربینان به او خرده گرفته بودند که از اصول مدیریتی غافل است و جوانی کم تجربه مانند باقری لنکرانی نمی تواند وزارت حساسی مانند بهداشت و درمان را اداره کند. اما  گذشت زمان و مشاهده دستاوردهای بزرگ در وزارت مزبور  بر درستی بینش دکتر احمدی نژاد صحه گذاشت. رئیس جمهور مکتبی  از همان آغاز شروع به کار دولت مکتبی به همکاران خود اعلام کرد که پیوسته و با دقت عملکرد آنها را ارزیابی می کند و اگر کسی نتواند به خوبی وظایف خویش را انجام دهد و ... باید جایش را به فرد صالح تر بدهد. در آن هنگام بودند  افراد بسیاری که این موضع دکتر را شعاری و تبلیغاتی پنداشتند و مدعی شدند که وی همه وزرا را دستکم  تا پایان  این دوره نگه می دارد. اما با گذشت یکسال و اقدام رئیس جمهور محترم در تعویض دو تن از وزرا بطلان این تصور روشن شد و همگان دریافتند که احمدی نژادا واقعا به چیزی جز خدمت به ملت نمی اندیشد و بر خلاف برخی از رقبا و مسئولات سابق به احزاب و افراد خاص مدیون نیست!

    در هفته گذشته نیز پس از ارزیابی مجدد عملکرد وزرای محترم صلاح را بر آن دید تا دو تن از وزرا را با نیروهای زبده تر جایگزین کند. اگرچه برخی افراد و رسانه ها کوشیدند تا با غوغاسالاری این اقدام ستودنی رئیس جمهور را زیر سوال ببرند اما واکنش وزرای محترم به ویژه دکتر طهماسبی خواب های  آنان را برآشفته کرد. وزیر مستفی صنایع و معادن  در واکنش به جوسازی های برخی رسانه ها با تاکید بر اینکه  تلاش جریاناتی که می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند، بی نتیجه خواهد بود، تصریح کرد: گروهها و رسانه هایی که تا چندی پیش، شدیدترین حملات را علیه بنده و مجموعه وزارت صنایع و معادن بروز می دادند، ناگهان یاد موفقیت های این مجموعه طی 2 سال گذشته کرده اند!

    وی با تشکیک در حسن نیت این جریانهای سیاسی و سایتها و روزنامه های وابسته به آنان، اظهار داشت: تفرقه اندازی میان اصولگرایان و نسبت دادن مسائل غیرواقعی به دولت نهم و رئیس جمهور، ترفند از پیش شکست خورده ایست که به دلیل عدم انطباق با مشی اجرایی و سابق این جریانات، کارآمد نیز نخواهد بود. آنان می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند و تفرقه افکنی کنند، اما با هوشیاری تمامی  اصولگرایان حتما تلاششان ناموفق خواهد بود.

     وزیر سابق صنایع و معادن همچنین ضرورت هماهنگی میان بخشهای گوناگون دولت به ویژه بخش های مرتبط را مورد توجه قرار داد و گفت: این هماهنگی قطعاً در افزایش کارآیی مؤثر است.

    دکتر طهماسبی با بیان این که دولت نهم باب جدیدی در خدمت رسانی صادقانه و مستمر به مردم گشوده و طعم شیرین عدالت اکنون برای محرومترین نقاط کشور نیز چشیدنی است، ضمن رد شایعه اختلاف گسترده و دلخوری از سرپرست فعلی وزارت صنایع و معادن گفت: اتفاقا روز گذشته با مهندس محرابیان جلسه ای سه ساعته در محل وزارتخانه داشتیم و طی آن به انتقال تجربیاتی که در طول مدت این دو سال به آن رسیده بودم و همچنین بیان برخی پیشنهادها برای اداره بهتر این مجموعه عظیم  پرداختم.

    وزیر سابق صنایع در پایان افزود: سربازی در نظام مقدس جمهوری اسلامی افتخاری است که منوط به عنوان و مقام نیست.

    و بدین گونه دکتر طهماسبی ثابت کرد که یاران  احمدی نژاد در دولت اصولگرا  شیفتگان خدمتند نه تشنگان قدرت. واین نیز شگفتی دیگری از مجموعه شگفتی های احمدی نژاد و دولت او است. 

     

     



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » مرتضی رضاییان ( یکشنبه 86/5/28 :: ساعت 6:2 عصر )
    »» لزوم اطلاع رسانی بهتر از عملکرد دولت

     

     مقام معظم رهبری در دیدار اخیر رئیس جمهور، هیأت وزیران و مدیران اجرایی با ایشان ضمن حمایت قاطع از کلیت عملکرد دولت نهم و رئیس جمهور محترم، بر لزوم اطلاع رسانی بهتر از عملکرد دولت تأکید کردند. اهمیت این توصیه دلسوزانه به کارگزاران اجرایی هنگامی روشن تر می شود که به نقش شگفت آور اطلاع رسانی در عرصه های گوناگون توجه کنیم.

    امروزه دولت ها و احزاب بخش چشمگیری از سرمایه و توانشان را برای تبیین عملکردهای خویش اختصاص می دهند و می کوشند با بهره گیری از ابزار رسانه ای، افکار عمومی را با خود همراه ساخته نقشه های دشمنان را خنثی کنند. پس از انتخابات دوم خرداد 76 و روی کار آمدن دولت آقای خاتمی، نشریات و سایت های فراوانی پا به عرصه گذاشتند و با پیروی از خط واحد تبلیغاتی به پشتیبانی و توجیه عملکرد رئیس جمهور وقت و دولت او پرداختند.

    این تبلیغات چنان گسترده و تأثیرگذار بود که بسیاری از افراد در برابر آن سر تسلیم فرود آورده، کم تر کسی را یارای ایستادگی در برابر آن بود. رسانه های مورد اشاره، خدمات کوچک دولت وقت را چنان در بوق و کرنا میکردند که همه را به شگفتی وامی داشت، چنان که گویی ضعفی ندارد.

    آنها توسعه سیاسی را از ضروری ترین نیازها برای جامعه می شمردند و چنان بر طبل آن می کوبیدند که بسیاری از مردم -حتی اقشار آسیب پذیر- می پنداشتند که توسعه سیاسی از نان شب هم واجب تر است!

    ساده دلان تصور می کردند که در راه رسیدن به این آرمان دولت هشتم، باید همهِ دشواری را تحمل کرد و رسیدن به این خواستهِ سیاسی احزاب، پایانی است بر روزگار سیاهشان.
    اشاره به موارد بالا هرگز به معنای تأیید تبلیغات خام کننده از نوع دوم خردادی نیست، بلکه تأکید بر این مطلب است که هر دولتی برای موفقیت در اهداف و برنامه های خود، باید مردم را با خویش همراه کند و این مهم نیز با تبلیغات و اطلاع رسانی درست از عملکرد و اهداف دلسوزانه محقق می شود.

    دولت نهم از همان اوان فعالیت، تمام همت خود را صرف خدمت به مردم و گشودن گره ها از زندگی ملت کرده و بدین سبب کمتر به اطلاع رسانی شفاف دربارهِ خدمات خود پرداخته است. این اقدام باعث گردیده است که از انبوه کارهای انجام شده از سوی دولت خدمتگزار اطلاع نیابند و در عوض، روزنامه های وابسته به احزاب چند نفرهِ سیاسی، فرصت را غنیمت شمرده واقعیت های موجود را وارونه جلوه داده، تا به زعم خود گسستی میان مردم و دولت محبوب ایجاد کنند. دولت محترم می تواند با تأسیس روزنامه و سایت فعال، تهیه ویژه برنامه های تلویزیونی و نیز برگزاری همایش های تخصصی، در راستای عمل به توصیهِ دلسوزانه رهبر معظم انقلاب گام بردارد.

     



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » مرتضی رضاییان ( جمعه 86/4/22 :: ساعت 11:25 صبح )
    <   <<   6   7   8   9   10   >>   >

    »» لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    نجیب
    بی مقدمه
    شیخ انصاری، آن نمایندگان و این نماینده !
    [عناوین آرشیوشده]